2010. március 22., hétfő

Még mindig kérdéses... egyéni, vagy társas??

A számítógéppel segített tanulás vajon egyéni, vagy társas?

Erre a kérdésre még most sem tudom a választ... Még mindig úgy vélem, meg lehet teremteni a lehetőségeket ahhoz, hogy egyéni legyen a tanulás, illetve azt, hogy társas formává váljon. Köztudott, hogy a diákok nagy részét motiválja a kooperatív munka, ennek köszönhetően még nagyobb izgalommal vághatnak bele a tanulásba. Társas jellegű a tanulás, mert lehetőség van a folyamatos kommunikációra, a közös szerkesztésre. Valamint a tanulók mások által már létrehozott tartalmat használnak fel, építenek be a saját gondolkodásukba.

Az otthon elvégzendő házi feladatok lehetnek egyéniek, de itt sem tudja senki korlátozni a diákokat, hogy ne kommunikáljanak közben egymással, mivel a számítógép segítségével tanulnak. Még ha köztelezővé tennék is, hogy egyedül végezzék el a feladatot, akkor sem biztos, hogy úgy végződne...

(Erről a kérdésről jut eszembe, hogy a számítógép elmagányosít, vagy inkább közelebb hoz az emberekhez... Ez talán ugyanúgy vitatható, mint a tanulás kérdésében.)

Nem nagyon tudok állást foglalni egyik mellett sem, mert a társas és az egyéni tanulás is megvalósítható a számítógép segítségével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése