Megpróbálkoztam az Iskola2.0 és az Osztály2.0 modell kialakításával. Bizonytalan vagyok még ebben a témában, és nehéz feladatnak éreztem. Az iskola és osztály 2.0-át nem tudtam elválasztani egymástól, nyilvánvaló, hogy része is az iskolának az osztály.
A tanulási folyamat következtében a tanulókban változások alakulnak ki, megtörténik az ismeret elsajátítása. Minderre a környezet is hatással van.
A tanulási folyamat következtében a tanulókban változások alakulnak ki, megtörténik az ismeret elsajátítása. Minderre a környezet is hatással van.
Célkitűzés
Elsőként megtörténik a célkitűzés. Az ismeretek elsajátításának célját megfogalmazza a pedagógus.
Motiválás
Az ismeretek feldolgozása során kellő motivációra van szükség, tehát kimaradhatatlan lépés a motiválás.
Tanulásirányítás
A pedagógus passzív szereplőként irányít a háttérből.
A diákok aktív résztvevőkként jelennek meg a tanulási folyamatban.
Feladatok
A feladatok következtében elkerülhetetlen módon attitűdök alakulnak ki, melyek szintén befolyásolják az ismeretelsajátítást. Feladatvégzés közben a diákok aktívan szerepelnek, rendszerezik ismereteiket.
Tudásalkotás
A konnektivista tanulás során, mely bekapcsolható a folyamatba, az egyének kapcsolatba kerülnek egymással, megjelenik a közös tudáskonstruálás. A kooperáció során megtanulják a tanulók az együttműködést.
Ismeretek alkalmazása
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése