2010. február 16., kedd

Első blogbejegyzésem, melyet a web2 alkalmazásokról írok

Első blogbejegyzésemet a web2 alkalmazásokról írom. Az informatika az oktatásban kurzus keretében konnektivista módon kezdtük meg a félévi tanulmányainkat. Több csatornán keresztül kommunikálunk, melynek köszönhetően sokat tanulunk majd egymástól. (Remélhetőleg. :D)

Első alkalommal web2 alkalmazásokra regisztráltunk. Ezekrészben az újdonság erejével hatottak... Van olyan, amiről még nem is hallottam eddig.

A közösségi oldalak, mint az iwiw és a facebook már elég népszerűek valamennyiünk körében. Bár kicsit furcsának érezem megosztani a többiekkel a személyes oldalamat, de ha azt vesszük alapul, aki regisztrálva van iwiw-en így is úgy is meg tudja tekinteni. Ezeken a közösségi oldalakon lehetővé válik, hogy az egymást kevésbé ismerő diákok esetleg jobban megismerjék egymást. Üzeneteket válthatnak, akár segítséget is nyújthatnak egymásnak. A pedagógus a házi feladatot levélben is küldheti, ha az elmarad órán. A tanárok is más oldalukról ismerhetik meg diákjaikat.
A twitter segítségével szintén információkat oszthatunk meg egymással, korlátozott karakterszámban. Linkek segítségével terelhetjük egymást más-más oldalakra. A diákok megoszthatják ötleteiket, segítséget kérhetnek egymástól, leírhatják véleményüket, esetleg azt, hogy mi történt velük aznap az iskolában. Figyelmeztethetik egymást a házi feladatok megoldására, időben elkészítésére. :)
A blog a twitternél jóval nagyobb terjedelmű témák, "elmélkedések" közzétételét teszi lehetővé. Ez gyakran személyes hangvételű, saját gondolatainkat írjuk le egy-egy témáról, melyről lehetőség szerint mások is tudomást szerezhetnek. A tanórák keretében akár különböző órákhoz, témakörökhöz tartozó blogot is vezethetnek a diákok, ahol egymással is könnyen tudnak kommunikálni, ötleteiket megosztani, a tananyagban elmélyülni.
Az RSS segítségével egymás blogbejegyzéseiről gyorsan tájékozódhatnak. De nem csak blogokhoz, bármilyen az érdeklődési körüknek megfelelő tartalomhoz hozzáférhetnek egy oldalon.
A MindMeister lehetővé teszi fogalomtérképek szerkesztését. Ennek segítségével a diákok könnyebben átláthatják a tananyagot, különböző fogalmak kapcsolatát, szerepét. Mindezt megoszthatják egymással, tanáraikkal. Így a pedagógusok is képet kapnak arról, hogy a diákjaik miként gondolkodnak.
A SlideShare alkalmazással prezentációkat oszthatnak meg egymással. Nincs szükség rá, hogy mindenkinek egyesével elküldjék e-mail-ben, vagy adathordozón, hanem egy oldalon elérheti mindenki a bemutatókat. A pedagógusok feltehetik az órán bemutatott prezentációkat, illetve a diákok saját munkáikat.

Mindezek lehetővé teszik az egyszerű kommunikációt. Alkalmazásuk motiváltabbá teheti a tanulókat. A pedagógusoknak is számtalan lehetőséget kínál.

Lehetőségünk nyílt képmegosztó, videomegosztó oldalak használatára is. Akár ezek alkalmazása is segítséget jelenthet az oktatási környezetben. Képek, videók, hanganyagok közzétételét teszi lehetővé. A diákok megoszthatják az általuk készített kisfilmeket, tanulmányi kiránduláson készült fotókat.

Valószínűleg vannak még különböző web2 alkalmazások, melyek az oktatásban kisebb-nagyobb szerepet kaphatnának. A kérdés, hogy melyek ezek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése