Informatika az oktatásban kurzus keretin belül feladatunk volt egy tematikus terv összeállítása, melyet IKT-s eszközökkel támogatunk. A terv 5. évfolyamosok technika- életvitel órájához készült.
A tematikus terv a következő egységek jelentek meg:
- téma
- tananyag
- tevékenység
- IKT-s eszközök
- módszerek
- feladatleírás
A tematikus terv kiegészítésre került az IKT-s eszközökkel, melyek még nem minden esetben jelennek meg az oktatásban. A terv ötleteket ad a különböző web2.0 alkalmazások igénybevételére, melyekkel a tanulás könnyebben, egyszerűbben megvalósíthatóvá válhat. Ugyanazt a módszert alkalmazzuk, csak más környezetben, IKT-s eszközökkel támogatva. Például a kooperáció online fogalomtérkép segítségével valósul meg, nem pedig papír alapon. A témával kapcsolatban youtube vidókat tekinthetnek meg a diákok, az interaktív tábla segítségével, valamint a számítógép használatnak köszönhetően a szemléltetés előtérbe kerül, több érzékszerv lekötése történik meg egyszerre. Az IKT-s eszközök motiváló erővel hatnak a diákokra. Ilyen esetekben más feladatlehetőségek állnak rendelkezésünkre.
A technika órák többnyire a gyakorlatra épülnek, azonban előkerülhet itt is egy tankönyv, melyet érdemes kiegészíteni, látványosabbá, érdekesebbé tenni web2.0 alkalmazásokkal.
A technika órák többnyire a gyakorlatra épülnek, azonban előkerülhet itt is egy tankönyv, melyet érdemes kiegészíteni, látványosabbá, érdekesebbé tenni web2.0 alkalmazásokkal.
Pedagógusok esetében ez nem rendszeresen alkalmazott módszer. Részletesebben tartalmazza a tanítani kívánt tananyagot, fejlesztendő területeket, feladatokat, mint a tanmenet. Nem egyszerű feladat, legalábbis nekünk. Most lehetőségünk volt ezt is megpróbálni. Azok a pedagógusok akik rendszeresen készítik el ezt a tervet, biztosan több hozzáértéssel rendelkeznek a tananyaggal, tantárggyal kapcsolatban, ezért könnyebben kialakítanak egy ilyen tervet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése