2010. május 15., szombat

Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet --- előadás

Egyik tanóránk keretin belül részt vehettünk az Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet egyik előadásán, melyet Hunya Márta tartott. Az előadáson nem tudtam részt venni, azonban lehetőségem volt áttekinteni az ott elhangzottakat.

Kezdetben nagyon jól álltunk az IKT-t tekintve az oktatásban (pl. internet a középiskolákban), majd valami oknál fogva elvesztettük ezt a kedvező pozíciót. Lemaradás mutatkozott a monitorozásban, valamint megjelent az önértékelő rendszerek hiányossága. Az iskolák nem rendelkeznek olyan stratégiával, mely megfelelő lenne az oktatásinformatika területén.

A monitorozásra azonban több okból is szükség lenne. Például, hogy a változást, újítást szolgáló beruházások valóban megfelelően szolgálják-e az oktatást. Kérdéses, hogy vannak-e olyan adataink, melyekkel lehetőség nyílik más országokhoz viszonyítani magunkat. Ezzel együtt az iskola is képet kap saját fejlődéséről. Tehát szükség van a monitorozásra és az önkéntes önértékelésre az iskoláknak, hogy lehetővé váljon számukra a fejlődés.

Az OFI kísérletet tesz arra, hogy lehetővé váljon a monitorozás. Az önértékelési keretrendszerek segítségével így az iskolák feltárhatják informatikai eszközeik iskolai használatát, majd ezáltal szükség szerint fejleszthetik azokat.

Ez a cél hozzájárul az iskolák informatikai fejlődéséhez, mely a jelenlegi információs társadalomban elengedhetetlen. Ennek következtében az iskolák talán egységes szintet is elérhetnek az IKT eszközök használatában, korszerűsítésében, így minden diák egyformán részesülhetne ezek megismerésében, alkalmazásában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése