Egyik tanóránk keretin belül részt vehettünk az Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet egyik előadásán, melyet Hunya Márta tartott. Az előadáson nem tudtam részt venni, azonban lehetőségem volt áttekinteni az ott elhangzottakat.
Kezdetben nagyon jól álltunk az IKT-t tekintve az oktatásban (pl. internet a középiskolákban), majd valami oknál fogva elvesztettük ezt a kedvező pozíciót. Lemaradás mutatkozott a monitorozásban, valamint megjelent az önértékelő rendszerek hiányossága. Az iskolák nem rendelkeznek olyan stratégiával, mely megfelelő lenne az oktatásinformatika területén.
A monitorozásra azonban több okból is szükség lenne. Például, hogy a változást, újítást szolgáló beruházások valóban megfelelően szolgálják-e az oktatást. Kérdéses, hogy vannak-e olyan adataink, melyekkel lehetőség nyílik más országokhoz viszonyítani magunkat. Ezzel együtt az iskola is képet kap saját fejlődéséről. Tehát szükség van a monitorozásra és az önkéntes önértékelésre az iskoláknak, hogy lehetővé váljon számukra a fejlődés.
Az OFI kísérletet tesz arra, hogy lehetővé váljon a monitorozás. Az önértékelési keretrendszerek segítségével így az iskolák feltárhatják informatikai eszközeik iskolai használatát, majd ezáltal szükség szerint fejleszthetik azokat.
Ez a cél hozzájárul az iskolák informatikai fejlődéséhez, mely a jelenlegi információs társadalomban elengedhetetlen. Ennek következtében az iskolák talán egységes szintet is elérhetnek az IKT eszközök használatában, korszerűsítésében, így minden diák egyformán részesülhetne ezek megismerésében, alkalmazásában.
Kezdetben nagyon jól álltunk az IKT-t tekintve az oktatásban (pl. internet a középiskolákban), majd valami oknál fogva elvesztettük ezt a kedvező pozíciót. Lemaradás mutatkozott a monitorozásban, valamint megjelent az önértékelő rendszerek hiányossága. Az iskolák nem rendelkeznek olyan stratégiával, mely megfelelő lenne az oktatásinformatika területén.
A monitorozásra azonban több okból is szükség lenne. Például, hogy a változást, újítást szolgáló beruházások valóban megfelelően szolgálják-e az oktatást. Kérdéses, hogy vannak-e olyan adataink, melyekkel lehetőség nyílik más országokhoz viszonyítani magunkat. Ezzel együtt az iskola is képet kap saját fejlődéséről. Tehát szükség van a monitorozásra és az önkéntes önértékelésre az iskoláknak, hogy lehetővé váljon számukra a fejlődés.
Az OFI kísérletet tesz arra, hogy lehetővé váljon a monitorozás. Az önértékelési keretrendszerek segítségével így az iskolák feltárhatják informatikai eszközeik iskolai használatát, majd ezáltal szükség szerint fejleszthetik azokat.
Ez a cél hozzájárul az iskolák informatikai fejlődéséhez, mely a jelenlegi információs társadalomban elengedhetetlen. Ennek következtében az iskolák talán egységes szintet is elérhetnek az IKT eszközök használatában, korszerűsítésében, így minden diák egyformán részesülhetne ezek megismerésében, alkalmazásában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése